BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, April 12, 2010

Aku Hanya Manusia Berusaha

Aku hanya manusia berusaha
segala natijah perbuatan Yang Esa
gerak geriku pemberian-Nya
segala kelebihan kurniaan Dia

Aku hanya manusia berusaha
segala kudratku anugerah Dia
deras ilmuku kasih sayang Yang Mengetahui Segala
segala gemerlapanku cinta-Nya

Aku hanya manusia berusaha
tidakku susun kehidupan ini bagaimana akhirnya
bukan kuatur menjadi bahagia mahupun celaka
yang kupilih hanyalah berusaha
dan terus percaya kepada-Nya

Aku hanya manusia berusaha
kehebatanku adalah titisan-Nya
kecemerlangan hidupku ujian-Nya
bukan di tanganku natijah perkara
telapak tanganku hanya ada usaha

Aku hanya manusia berusaha
menjalankan tanggungjawabku sebagai manusia
Di tangan-Nya segala keputusan perkara
memberikan natijah adalah kekuasan-Nya

Aku hanya manusia berusaha
itu tugasanku di atas dunia.

~Angkasa

http://ms.langitilahi.com/puisi-aku-hanya-manusia-berusaha/

all the best buat semua sahabat yang akan menghadapi Final..

best puisi ni...BERUSAHA!!

0 comments: