BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday, April 14, 2011

Purdah

dah lama tak mengupdate blog,sibuk alhamdullilLah.banyak benda kena explore,dan kena dimulakan dari bawah.

dan tiba-tiba cakap pasal purdah:D

beberapa hari yang lepas saya menonton satu video berkaitan dengan niqab.disini saya letakkan linknya


Oleh kerana setiap hari,di dalam makmal kami selalu memakai mask sepanjang masa walaupun sedang mengadap lap top memandangkan bau yang sangat memeningkan
hakikatnya saya merasakan bahawa..sangat indah sebenarnya wanita yang berpeluang memakai niqab..

dari alam kanak-kanak sehingga sekarang..saya jarang berpeluang bergaul dengan mereka yang memakai niqab..

seseorang pernah berkata pada saya.."orang yang memakai niqab biasanya adalah orng yang sangat cantik mahupun sangat kurang cantik"
jadi insyaAllah tak tersenarai disitu(uhh perasan disitu.heh!)

*bila kamu memakai niqab,kamu akan merasakan lebih selamat..saya tak tahu perkataan apa yang lebih tepat untuk menghuraikan perkataaan'selamat' disini..tenang?gembira?bahagia?

*bila anda memakai niqab.anda akan lebih fokus.fokus dengan kerja,fokus dengan pembelajaran,dan fokus dengan matlamat.

*insyaAllah..it's good for your health,even not 100%.

*of course niqab is better than make up!and good for your skin.

*when u cover a part of your face,nobody can guess what is ur face expression..either u are sad,happy,bore,disgusting or shock.(and i luv this XD)

p/s:some sharing from someone which only deserve to wear mask.hihi:P

0 comments: